Норвегія може стати першою країною у світі, де вдасться повністю витіснити з ринку нові автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. Частка електромобілів у сукупних продажах нових автомобілів у Норвегії зросла з менш ніж 1% у 2010 році до 88,9% у 2024-му, і цей тренд демонструє посилення, передає "Інтерфакс-Україна" з посиланням на CNBC.

Так, за перші кілька тижнів 2025 року уже понад 96% нових легкових автомобілів, проданих у країні, були електричними. Про це свідчать дані, опубліковані Управлінням громадських доріг Норвегії.

Таким чином, Норвегія впритул наблизилася до реалізації завдання, вперше поставленого законодавцями країни в 2017 році – до повного переходу на автомобілі, що працюють на акумуляторних джерелах живлення.

Незважаючи на значні нафтогазові резерви, Норвегія давно вважається світовим лідером із впровадження транспорту, що працює на електричних джерелах енергії.

Майже 89 придбаних у Норвегії у 2024 році нових авто були електричними

За словами заступниці міністра транспорту Норвегії Сесілії Кнібе Кроглунд, вирішальну роль у переході на нові технології відіграла послідовна політика, спрямована на підтримку поширення електромобілів, тоді як інші країни вважали за краще зробити акцент на обмеженні використання автомобілів, що працюють на бензині чи дизельному паливі.

У Норвегії електромобілі не оподатковуються ПДВ, їхні власники отримують пільги з дорожнього податку і податку на паркування, а також доступ до смуг, виділених для громадського транспорту. Крім того, уряд країни інвестував значні кошти в розвиток інфраструктури для заряджання електромобілів.

Сесілії Кнібе Кроглунд називає ці зміни "новою нормою" для країни з населенням 5,5 млн.

"Транспорт – важлива складова в пошуку рішень, що менше впливають на зміну клімату", – сказала вона в інтерв’ю CNBC. При цьому вона наголосила на важливості перенесення успіху, досягнутого в поширенні легкових електромобілів, на інші сегменти транспорту.

У 2025 році Норвегія планує повністю замінити міські автобуси на електричні, а до кінця десятиліття довести частку електромобілів серед вантажних до 75%, повідомила чиновниця.

Як повідомляла "Українська енергетика", у червні 2024 року український автопарк поповнили майже 4,2 тис. електромобілі в Україні. Попит на автотранспортні засоби з нульовим рівнем викидів у червні 2024 року зріс на 35% у порівнянні з відповідним місяцем 2023-го.

За перші 5 місяців 2024 року свою першу реєстрацію в Україні пройшли понад 20,2 тис. од. автотранспорту на акумуляторних джерелах живлення, з них 20% нові та 80% – уживані.

Матеріали сайту: ua-energy.org/

Elementum Energy, член УВЕА, уклала перший в Україні пілотний договір на стабілізацію цін між Дністровською ВЕС потужністю 100 МВт, якою управляє, та промисловим підприємством. Контракт, розрахований на один рік, ґрунтується на механізмі CfD (Contract for Difference), що дозволяє бізнесу прогнозувати витрати на електроенергію та захищає від цінових коливань.

За умовами договору, сторони домовляються про «коридор цін» — діапазон, у межах якого ринкові коливання не спричиняють додаткових розрахунків між виробником і споживачем. Якщо ціна на ринку перевищує верхню межу або падає нижче нижньої, різниця компенсується відповідною стороною. У разі перевищення верхньої межі виробник компенсує споживачу різницю, а якщо ціна падає нижче коридору — споживач компенсує виробнику. Розрахунки базуються на визначеному в договорі індикативному показнику ціни (наприклад, базовому індексу РДН) та узгодженому обсязі електроенергії. Водночас фізична поставка електроенергії не відбувається, а всі операції здійснюються на відкритому ринку.

КОМПАНІЯ ЧЛЕН УВЕА ТЕСТУЄ МЕХАНІЗМ СТАБІЛІЗАЦІЇ ЦІН НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЮ

Такий підхід дозволяє мінімізувати ризики волатильності для обох сторін та створює можливість ефективного планування витрат на енергоринку.

Цей пілотний проєкт дозволить перевірити життєздатність механізму CfD в умовах сучасного регулювання енергетичного ринку України. Ольга Рибачук, керуюча директорка Elementum Energy, зазначає: «Ми запроваджуємо на практиці інноваційний інструмент на складному енергетичному ринку України, де нестабільність стала нормою. Наш пілотний проєкт допоможе оцінити, як механізм CfD працює в реальних умовах, і підготує базу для його застосування в нових масштабних проєктах, які ми вже розробляємо».

Важливим аспектом договору є строк його дії. В умовах війни бізнеси не готові укладати довгострокові контракти на 10-20 років через невизначеність ринку. Водночас інструменти стабілізації цін на 1-3 роки викликають значний інтерес, адже дають можливість прогнозувати витрати та знижувати ризики.

Elementum Energy вже не вперше тестує подібні інструменти на ринку. Пілотний договір стане черговим кроком у розвитку цього механізму, який надалі може стати важливим інструментом для стабільної відбудови енергетичної інфраструктури України.

УВЕА щиро вітає ініціативу Elementum Energy та її вагомий внесок у впровадження інноваційних механізмів підтримки на українському енергетичному ринку. Перший пілотний договір CfD є знаковим кроком до стабільності та передбачуваності в умовах нестабільного ринку. Таким чином, Elementum Energy підтверджує, що український енергетичний сектор готовий до нових рішень, які успішно застосовуються у світі. Ми впевнені, що цей пілот стане основою для масштабнішого впровадження механізму CfD, який буде важливим для ефективної відбудови енергетичної інфраструктури України та сприятиме інтеграції до європейських енергетичних ринків.

Матеріали сайту: uwea.com.ua

 Компанія Vitagro Energy, підрозділ групи компаній Vitagro, приєдналася до Української вітроенергетичної асоціації.

Як говориться у повідомленні компанії, Vitagro вже має великий досвід у будівництві та експлуатації сонячних електростанцій, а також біометанового заводу, тому увага до вітроенергетики є логічним продовженням розвитку напряму відновлюваних джерел енергії.

«Вітроенергетика для нас надзвичайно цікава з погляду обсягу ринку та потенційних проєктів, які ми можемо реалізувати вже у найближчій перспективі, тому вступом до Української вітроенергетичної асоціації ми даємо старт своїй роботі на цьому ринку», — підкреслив директор з розвитку та інвестицій групи Сергій Савчук.

Vitagro заходить у вітроенергетику

Подробиці майбутніх проєктів Vitagro поки не розголошує. Зазначається, що раніше компанія вже побудувала біометановий завод на Хмельниччині потужністю 3 млн м³ на рік і першою в Україні підключила його до газотранспортної мережі. Наразі група Vitagro готується до експорту українського біометану на європейські ринки. Також компанія володіє сонячними електростанціями загальною потужністю 15,6 мВт і заводом з виробництва біоетанолу потужністю 27 тис. т на рік.

Для довідки: Vitagro – одна з найбільших промислових груп України з активами в аграрній, енергетичній, переробній, будівельній та хімічній галузях. Веде свою діяльність з 1998 року. Група володіє підприємствами у Хмельницькій, Рівненській, Волинській, Івано-Франківській та Київській областях. Має в обробітку близько 90 тис. га. землі, а також займається тваринництвом, садівництвом, відновлюваною енергетикою, виробництвом добрив та комбікормів, а також будівництвом та виробництвом будівельних матеріалів.

Матеріали сайту: agroportal.ua

Вітрова енергетика у Великій Британії у 2024 році вперше випередила газові теплові електростанції за часткою електроенергії, яку вона забезпечує в загальному енергобалансі країни, повідомляє Bloomberg.

За даними Національного оператора енергетичної системи, 2024 року частка вітроенергетики у структурі вироблення електроенергії в країні становила 29%. При цьому частка газової теплової генерації скоротилася до чверті.

Водночас Велика Британія планує масштабне нарощування вітроенергетики в найближчі роки, щоб до 2030 року більш ніж потроїти сьогоднішні потужності таких відновлюваних джерел енергії (ВДЕ). Очікується, що дешеві ВДЕ забезпечать більшу частину генерації на початку наступного десятиліття. Метою є як скорочення викидів, так і зниження рахунків для споживачів.

Велика Британія наростила частку вітрової енергії в енергобалансі

Востаннє газ забезпечував таку малу частку генерації в країні у 2013 році, коли в системі домінувало вугілля, а ВДЕ давали набагато менше енергії, ніж зараз.

Разом з тим плани уряду щодо енергетичного майбутнього країни включають і збереження стабільного обсягу газових потужностей. Це резервне джерело живлення необхідне для балансування в енергосистемі через різну інтенсивність вітру в різні періоди.

Ще однією зміною минулого року стало те, що імпорт електроенергії став третім за величиною джерелом енергії у Великій Британії, випередивши атомну генерацію.

Велика Британія звернулася до імпорту з Європи після закриття своєї останньої вугільної електростанції на початку цього року. Проте уряд також пообіцяв скоротити рахунки для споживачів, зокрема, покладаючись меншою мірою на закупівлі з-за кордону та більшою – на внутрішні відновлювані джерела.

Як повідомляла "Українська енергетика", за перше півріччя 2024 року частка відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) в загальному енергобалансі України зросла на 0,3 процентного пункта, до 9,8%. Головною причиною цього зростання частки альтернативної генерації є, на жаль, не бурхливий розвиток відновлюваної енергетики, а руйнування росіянами 73% теплової генерації тільки з весни 2024-го, констатують у Forbes Ukraine.

Частка ВДЕ у глобальному електроенергетичному балансі з 2000 року зросла з 19% до понад 30% завдяки збільшенню частки сонячної та вітрової енергій.

Матеріали сайту: ua-energy.org/

Новий гібридний баштовий вітрогенератор потужністю 12,5 МВт може зрівнятися за висотою з 60-поверховою будівлею.

У Внутрішній Монголії (Китай) встановили вітряну турбіну висотою 190 метрів, використавши для цього передовий 4000-тонний всюдихідний кран XCA4000 від компанії XCMG. Про це йдеться у пресрелізі, опублікованому на порталі PR Newswire.

Повідомляється, що під час своєї останньої операції XCA4000 зміг підняти 117-тонну гондолу і трансмісію разом із 35-тонними лопатями завдовжки 118 метрів на висоту 190 метрів, що дорівнює висоті 60-поверхової будівлі. У заяві йдеться, що кран бездоганно виконав кожен етап установки.

Встановлено найвищу у світі берегову вітряну турбіну де її розмістили

"Множинні режими руху роблять рульове управління винятково гнучким. Під час встановлення гібридної баштової вітрової турбіни потужністю 12,5 МВт, наразі найвищою на суші, вона виконала два підйоми всього за двадцять хвилин кожен", — сказав оператор крана.
прес-релізі сказано, що XCA4000 вирішує проблеми встановлення надпотужних вітряних турбін, підтримуючи зростаючий глобальний сектор зеленої енергетики в Китаї. Кран призначений насамперед для встановлення великих вітряних турбін з висотою маточини до 190 метрів і максимальною потужністю до 15 МВт.

XCA4000 приводиться в рух дизельним двигуном Weichai потужністю 566 кВт. Для забезпечення маневреності всі 11 осей крана завдовжки 29,7 м є керованими, а вісім із них — ведучими.

Нагадаємо, в Китаї також встановлено найбільшу у світі морську вітряну турбіну під назвою MySE 18.X, потужність якої може досягати 20 МВт.

Також повідомлялося, що в Німеччині стартувало будівництво вітряної турбіни, яка стане найвищою у світі. Її висота становитиме 365 метрів, що вище за Ейфелеву вежу в Парижі.

Матеріали сайту: focus.ua/uk/

На сайті 49 гостей та 0 користувачів